Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Starten doe
je zo!
         

Startende ondernemer? Zo word je serieus genomen!

Rick Schmitz
29 februari 2016

Weet jij als startende ondernemer waar je voor staat en wat je wil, of ben je juist nog een beetje onzeker. Als een startende ondernemer gaat er van alles door je heen en dat is heel begrijpelijk. Voor de buitenwereld is het echter van groot belang dat ze zien dat jij een professionele partij bent. Klanten en opdrachtgevers gaan sneller in zee met een onderneming waar ze vertrouwen in hebben. Aan jou de taak om ze dit vertrouwen te geven. Met deze tips laat jij zien dat jouw onderneming een serieuze en professionele partij is.

 Weet jij als startende ondernemer waar je voor staat en wat je wil, of ben je juist nog een beetje onzeker. Als een startende ondernemer gaat er van alles door je heen en dat is heel begrijpelijk. Voor de buitenwereld is het echter van groot belang dat ze zien dat jij een professionele partij bent. Klanten en opdrachtgevers gaan sneller in zee met een onderneming waar ze vertrouwen in hebben. Aan jou de taak om ze dit vertrouwen te geven. Met deze tips laat jij zien dat jouw onderneming een serieuze en professionele partij is.

Tip 1: Kies een goede naam voor jouw onderneming

De naam van jouw onderneming moet als het goed is jaren mee gaan. Het is dus verstandig om een goede naam te kiezen. Een aantal punten waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een naam:

  • De naam moet onderscheidend zijn. Het is belangrijk dat jouw naam niet al in gebruik is of veel lijkt op een andere naam. Google de naam, check bij Benelux Merkenbureau en de Kamer van Koophandel of de naam al is geregistreerd.
  • Er is een domeinnaam beschikbaar. Het is belangrijk dat je op internet goed en snel vindbaar bent. Een bijpassende domeinnaam is dus essentieel. Het is verstandig ook op social media de beschikbaarheid van de naam te checken.
  • Kies een naam die goed bij jouw product of dienst past. Kies een naam die door de associatie of betekenis bijdragen, geen betekenis heeft of afbreuk doet aan je product of dienst, om zodoende je naamsbekendheid op te bouwen.
  • Kies een Engelse naam. Ben je van plan om internationaal te groeien of internationale investeerders aan te trekken, kies dan een naam die ook in het Engels toegankelijk is.


Tip 2: Open een zakelijke rekening

Het is niet verplicht om een zakelijke rekening te openen. Er zijn kosten aan verbonden, maar het heeft één heel groot voordeel: een zakelijke rekening geeft jouw onderneming een professionele uitstraling.


Tip 3: Zorg voor een werkende website

Vrijwel geen enkele ondernemer komt nog onder het internet uit. Het is dus ook van groot belang dat jij op het internet te vinden bent. Zowel particuliere als zakelijke relaties zullen je hier zoeken. Zorg daarom voor een verzorgde, professionele en werkende website. Paar dingen waar je op kan letten:

  • De bezoeker van jouw website weet gelijk waar hij is en wat hij bij jou kan ‘kopen’.
  • Laat zien waarin jij verschilt van jouw concurrenten.
  • Gebruik scherp beeldmateriaal.
  • Zet uw contactgegevens op uw website. Het lijk logisch, maar je zal niet geloven hoe vaak dit wordt vergeten…


Tip 4: Neem een zakelijk e-mailadres

Zakelijk mailen met een gmail- of hotmailadres? Zorg dat jij deze fout niet maakt. Maak een zakelijk emailadres. Een paar dingen waar je op kan letten:

  • Zorg dat jouw bedrijfsnaam terugkomt in het e-mailadres. Je kan denken aan een info@bedrijfsnaam.com/nl, of maak het de ontvanger makkelijk met voornaam@bedrijfsnaam.com/nl.
  • Een zakelijke ‘handtekening’ onderaan geeft jouw mail gelijk een zakelijke touch. Denk aan je naam, telefoonnummer, e-mailadres, de contactgegevens van jouw onderneming, website en je logo.


Met deze tips geef jij jouw onderneming een professionele uitstraling. Go get them!

Rick Schmitz

Rick Schmitz is Co-Founder van Firm24 en CEO van LTO Network.

Nieuws

Btw-vrijstelling? Bekijk vóór 2 december of de kleineondernemersregeling iets voor jou is

Wil je per 1 januari 2024 deelnemen aan de kleineondernemersregeling (KOR)? Dan is het goed om nu een afweging te maken, want aanmelden voor het nieuwe jaar kan tot 2 december 2023.

Moneybird, het meest gebruikte boekhoudprogramma onder (startende) ondernemers

Uit onderzoek van ZZP Expert Martijn Pennekamp is gebleken dat Moneybird momenteel het meest gebruikte boekhoudprogramma onder (startende) ondernemers is.

Lees meer
Lees meer

Kennisbank

Hier vind je handige artikelen Lees meer
Starten met je ondernemingsplan
Starten vanuit de WW
Starten met je uurtarief
Welke aftrekposten heb ik als ondernemer?
Lees meer