Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie. Sluiten
Starten doe
je zo!
         

Starten met activeren en afschrijven van bedrijfsmiddelen

Je hebt een nieuw bedrijfsmiddel gekocht, maar hoe boek je deze nou in jouw administratie? Wij helpen je op weg.

Wanneer je een bedrijfsmiddel hebt aangeschaft zoals een computer of camera, dan mag je deze kosten niet in één jaar boeken voor je winst- en verliesrekening. Je bedrijfsmiddel moet je activeren op de balans. Daarnaast moet je jaarlijks afschrijven op de waarde van het bedrijfsmiddel.

Gratis download

In onze gratis whitepaper, opgesteld in samenwerking met MoneyMonk, helpen we jou op weg met het activeren en afschrijven van bedrijfsmiddelen. In de whitepaper worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe werkt het activeren van een bedrijfsmiddel?
  • Moet je bedrijfsmiddelen altijd activeren op de balans?
  • Hoe werkt afschrijven?
  • Hoe boek je de afschrijving in je administratie?
  • Wat zijn de nadelen van verplicht activeren op de balans en afschrijven op je bedrijfsmiddelen?
  • Wat gebeurt er aan het eind van het jaar?
  • Hoe ziet jouw winst- en verliesrekening eruit?

Download de gratis whitepaper: "Starten met het activeren en afschrijven van bedrijfsmiddelen" hieronder.

Nieuws

Belastingdienst helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

De Belastingdienst helpt ondernemers nadat zij een btw-deadline hebben gemist met een checklist naheffingsaanslag btw. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugkerende btw-aangifte en lopen daardoor grote kans op een boete.

Helft van ondernemers zoekt geen hulp bij vragen

Uit onderzoek van de KVK blijkt dat veel ondernemers te lang blijven rondlopen met ondernemersvragen. Om deze ondernemers vooruit te helpen opent het KVK Adviesteam een speciaal telefoonnummer.

Lees meer